Læs med
Stories
Vi er fulde af gode historier, som vi er sikre på, at du vil finde interessante! Læs om nogle af vores spændende kundecases herunder, og se om Leaf måske også kunne være noget for dig.
OliOli
Sparet over 100.000 kr. årligt og reduceret risiko
Udfordring
OLIOLI har 13 restauranter landet over, og prioriterer risikostyring højt for at beskytte dyrt udstyr og undgå tab ved en midlertidig lukning. Samtidig skal de opretholde kvalitet og konkurrencedygtige priser ved hele tiden at forholde sig til en skiftende arbejdsstyrke, deltidsansatte, udvidelser, udskiftning af køkkenudstyr, osv.
Det sætter høje krav til indgåelse og opdatering af alle erhvervsforsikringer, som ikke står øverst på listen. OLIOLI har en administration der kan håndtere det, men det er kompliceret og der med tidskrævende arbejde og tiden kan bruges langt bedre. Særligt hvis virksomheden også skal have mest værdi for pengene.
Løsning
På et par minutter blev OLIOLI onboardet på Leafs platform og Leaf fik tilladelse til at gennemgå og opdatere OLIOLIs erhvervsforsikringer. Ved brug af regnskabs- og markedsdata fik OLIOLI et detaljeret overblik og en lang række konkrete anbefalinger til hvordan forsikringerne kunne opdateres til deres fordel.
Leaf håndterer også al kommunikationen med forsikringsselskabet på OLIOLIs vegne, finder nye forsikringer med mest værdi for pengene og hjælper i tilfælde af en skade.
Desuden betyder integrationen til regnskabssystemet, at Leaf sørger for automatisk at opdatere dækninger, når behovet opstår.
Resultat
OLIOLI sparede over 100.000 kr. årligt på deres eksisterende forsikringer ved at tilpasse dem.
Leaf fandt også områder, hvor OLIOLI ikke havde tilstrækkelig dækning, hvis der skete en skade. Det blev præsenteret gennem platformen som konkrete anbefalinger med en estimeret pris, som OLIOLI hurtigt og nemt har taget stilling til og valgt at forsikre.
Desuden er der opsat alarmer så Leaf kan opdatere forsikringerne når OLIOLI f.eks. ansætte nye medarbejdere, køber nyt materiel eller åbner en ny restaurant.
OLIOLI har nu reduceret sin finansielle risiko ved skader, betaler ikke længere for unødig dækning, og skal ikke bruge tid på at genforhandle eller opdatere deres forsikringer i fremtiden.
Teak Teambuilding
Vi får Leaf til at gøre det hårde arbejde
Udfordring
TEAK Teambuilding skaber relationer gennem teambuilding for de største virksomheder i Danmark.
TEAK har ofte mere end 50 gæster ad gangen til indendørs- og udendørs aktiviteter. Foruden kompetent læring i hvordan man arbejder som et hold, tæller TEAKs aktiviteter blandt andet øksekast, ATV-kørsel, bueskydning og lege på fællesarealer.
Det sætter høje krav til TEAKs forsikringer - som både skal dække gæsternes og instruktørernes sikkerhed, driftstab som følge af en ulykke og og et stort apparat af skiftende køretøjer, indretning og maskinel.
Løsning
TEAKs ejer onboardede til Leaf via vores online registrering.
Et par dage efter fik TEAK adgang til et detaljeret overblik over alle nuværende forsikringer, anbefalede justeringer og nye dækninger.
Overblikket var baseret på TEAKs egne regnskabsdata, offentligt tilgængeligt data og Leafs egne markedsdata og ekspertise om forsikringer til aktivitetsvirksomheder som TEAK.
Igennem platformen fandt Leaf blandt andet, at flere af virksomhedens udgåede ATV’er stadig var forsikrede. TEAK havde desuden ikke fået opdaterede flere, væsentlige forsikringer i et stykke tid, og ville stå selv med en unødig høj regning i tilfælde af en ulykke.
Resultat
Næsten uden selv at bruge tid på det, fik TEAK et fuldt overblik over alle de steder, hvor de kunne spare penge, og hvor de var i unødig risiko.
Fuldkommen digitalt har TEAK nu sparet penge ved at fjerne unødvendig dækning, og dækket sig bedre ind i tilfældet af driftstab, brand eller tyveri.
Fremadrettet har TEAK nu en tryghed i, at alt forsikringsrelateret er outsourcet og overladt til Leaf. Så kan de istedet bruge tiden på det, de er bedst til.
Proper
Bedre partner og sparer over 55.000 kr. årligt
Udfordring
Proper er Danmarks førende softwareplatform til ejendomsadministration.
Igennem Proper får ejendomsadministratorer hjælp til oprævning af leje, styr på regnskab, lejeregulering, kontrakter og GDPR-lovgivning.
Proper hjælper mere end 1.000 kunder over hele Europa, som tilsammen administrerer ejendomme for væsentlige beløb.
Foruden virksomhedens egne medarbejdere, rejser og væsentligt IT-forbrug, skal Proper sikre sig imod potentielle indirekte tab hos sine kunder - hvilket gør forsikringer til en dyr og kompliceret affære at tegne og vedligeholde for Proper.
Løsning
Proper er født digitale, så deres COO havde ingen problemer med hurtigt at onboarde sig til Leaf.
Et par måneder efter at Proper var onboardet, stod deres forsikringer til udløb.
Her gik Leaf ud i markedet på vegne af Proper for at finde et nyt forsikringsselskab. Efter at have undersøgt flere muligheder, vendte Leaf tilbage med konkrete anbefalinger til et nyt forsikringsselskab og dækninger.
Proper fik et overblik over dækninger, omkostninger og vilkår for de nye aftaler, som de brugte til at beslutte sig for en ny partner.
Herefter klarede Leaf resten.
Resultat
Proper sparede over 55.000 kr. ved at skifte til et selskab, som bedre passede til virksomhedens behov.
Leaf hjalp desuden Proper med at inddække nye forsikringsbehov, der var opstået som følge af Propers høje vækst og ekspansion til Europa.
Dreamdata
Leaf hjælper Dreamdata til at lande stor amerikansk kunde
Udfordring
Dreamdata.io udvikler softwareløsninger til salgsoptimering. De servicerer kunder over hele verden, med over 150 forskellige features og partnerskaber, og går efter at blive den førende B2B salgsplatform. For at lande en af verdens største selskaber som kunde, blev Dreamdata mødt af krav om en meget omfattende og skræddersyet cyber- og professionel ansvarsforsikring.
Løsning
Dreamdata integrerede til Leafs platform, som gav Leaf det nødvendige indblik til at give detaljeret rådgivning om deres forsikringsbehov i denne sag og hvordan det bedst blev dækket, herunder hvilke krav der kan forhandles med modparten. Platformen hjalp til en detaljeret kortlægning af Dreamdatas risikoprofil, så Dreamdata både undgik for meget involvering og processen gik hurtigt.
Resultat
Dreamdata underskrev aftalen med en strategisk vigtig kunde. Med Leaf fik de den rigtige dækning i det omfang og tempo, det krævede for at lande en kunde af den størrelse.
Desuden gjorde den detaljerede kortlægning at forsikringen blev skræddersyet og til den billigst mulige præmie.
Blev du fristet?
Så gør som vores kunder og lad Leaf stå for at håndtere virksomhedens forsikringer. Du vil, ligesom +400 andre virksomheder, ikke fortryde det.